Στρατηγική Επιχειρήσεων: Αυτοί ξέρουν…

Από τη Μαριάννα Πολένα

Υπεύθυνη Επικοινωνίας

CompuTax Α.Ε.

Κάθε επιχειρηματίας βασανίζεται από δεκάδες ερωτήματα, τα οποία ζητούν απαντήσεις. Κανείς δεν ξεκινάει μια δουλειά ξέροντας τα πάντα και δυστυχώς καμία δραστηριότητα δε συνοδεύεται από manual σαν τις ηλεκτρικές συσκευές…

Πάντα επομένως υπάρχει η αμφιβολία, αν πάρθηκε η σωστή απόφαση, αν η επιλογή που έγινε ήταν η πιο ασφαλής, αν η λύση που δόθηκε θα λύσει το πρόβλημα ή θα δημιουργήσει ένα καινούργιο, αν η συγκυρία για το νέο εγχείρημα είναι η κατάλληλη, αν…, αν…, αν…

Σύνηθες, δε για τα ελληνικά επιχειρηματικά δεδομένα, είναι το να στηριζόμαστε κυρίως στο ένστικτο και όχι στην ανάλυση διαφόρων παραγόντων, όπως οι ανάγκες της αγοράς, η ύπαρξη φιλοσοφίας, η κατάρτιση προϋπολογισμού κλπ.

Εμείς δε φιλοδοξούμε να απαντήσουμε σε όλες σας τις αγωνίες. Μακάρι να μπορούσαμε, γιατί τότε θα είχαμε απαντήσει και στις δικές μας! Ωστόσο, ψάξαμε, βρήκαμε και σας παρουσιάζουμε ορισμένες απόψεις κολοσσών της παγκόσμιας επιχειρηματικότητας, που έγραψαν ιστορία στον επιχειρηματικό κόσμο, αλλά που από κάπου ξεκίνησαν και ακόμα και μετά από την τεράστια επιτυχία τους, ίσως και να μην απαλλάχθηκαν οριστικά από τις  αγωνίες τους. Και εν τέλει, ίσως αυτό να ήταν και το πραγματικό τους μυστικό…

Ιδού το απόσταγμα της εμπειρίας τους:

Henry Ford

Ιδρυτής της Αυτοκινητοβιομηχανίας Ford

«Εάν πριν ξεκινήσω είχα ρωτήσει τον κόσμο τι θέλει, θα μου είχαν απαντήσει ένα πιο γρήγορο άλογο…»

Όπερ μεθερμηνευόμενο, σημαίνει ότι καλή και άγια η «κοινή γνώμη», αλλά τη διαφορά την κάνουν όσοι τολμούν, καινοτομούν και προτείνουν. Θάρρος, λοιπόν και… ξαφνιάστε μας!

Estee Lauder

Ιδρύτρια της ομώνυμης εταιρείας καλλυντικών

«Εάν δεν πουλάει, δεν φταίει το προϊόν. Φταις εσύ!»

Εντάξει, μπορεί να ακούγεται ακραίο, όμως αν το καλοσκεφτείτε θα δείτε ότι έχει δίκιο… Ο καλός πωλητής θεωρητικά, μπορεί να πουλήσει πάγο σε Εσκιμώους, που λέει ο λόγος…  Άρα με τη σωστή προσέγγιση, όλα τα προϊόντα μπορούν να βρουν αγοραστικό κοινό. Σημασία έχει να τα πιστεύει ολόψυχα, πρωτίστως αυτός που τα πουλάει…

Coco Channel

Σχεδιάστρια Μόδας

«Η επιτυχία συχνά κατακτιέται από εκείνους που αγνοούν ότι η αποτυχία είναι αναπόφευκτη…»

Δηλαδή, θετική σκέψη! Αν ξεκινάμε την πώληση σκεπτόμενοι όλα τα πιθανά σενάρια αποτυχίας, οι πιθανότητες να πετύχουμε, είναι μάλλον λίγες… Η πώληση, θέλει τη «ματιά του τίγρη» και το motto «η επιτυχία είναι μονόδρομος», ακόμα κι αν δεν είναι…

Enzo Ferrari

Ιδρυτής της Ferrari

«Ο πελάτης ΔΕΝ έχει πάντα δίκιο…»

Παρά την περί του αντιθέτου μυθοπλασία, όλοι οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουμε ότι ο Enzo ορθά εμίλησε… Έχει μεγάλη σημασία ο ευχαριστημένος πελάτης. Αλλά δε γίνεται να είναι πάντα, όλοι ευχαριστημένοι. Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις, έχουν άποψη, αρχές, προσωπικό στυλ και διαδικασίες που είναι αδύνατο να ταιριάζουν σε όλους. Ταιριάζουν σε κάποιους και συνήθως είναι αρκετοί…

Rupert Murdoch

Ιδρυτής της κινηματογραφικής εταιρείας 21st Century Fox

«Την τελική ευθύνη την έχει αυτός που υπογράφει τις επιταγές…»

Ψέματα; Καλά τα meetings, καλό το brain storming, καλές οι πρωτοβουλίες των συνεργατών, οι νέες ιδέες και τα μεγαλεπήβολα σχέδια. Στο τέλος της ημέρας, όμως, ένας θα πρέπει να πάρει τις τελικές αποφάσεις και είναι ο ίδιος που φέρει και την ευθύνη. Ποιος; Μα αυτός που πληρώνει! Άρα, ακούστε τους όλους, επεξεργαστείτε όσα σας λένε, αλλά αποφασίστε μόνοι σας…

Steve Jobs

Ιδρυτής της Apple

«Αν θέλεις να κάνεις τους άλλους χαρούμενους, μην γίνεις ηγέτης. Πούλα παγωτό…»

Και αυτό είναι αξίωμα ζωής. Κανείς που βρέθηκε στην όποια θέση ευθύνης, δεν κατάφερε να τους έχει όλους ευχαριστημένους και μάλλον δε χρειάζεται. Έρχονται στιγμές που είναι αναγκαίο να παρθούν δύσκολες αποφάσεις, τέτοιες που ίσως ξεβολέψουν κάποιους ή τους χαλάσουν τη ρουτίνα τους, αλλά που είναι προς όφελος της δουλειάς, άρα και του συνόλου όσων ζουν από αυτήν. Εκείνες τις στιγμές, ο επικεφαλής οφείλει να αποφασίσει με γνώμονα το μακροπρόθεσμο κέρδος και όχι την βραχυπρόθεσμη αντιπαράθεση.

 

Συμπερασματικά: Είναι πολύ σημαντικό να θέλουμε την επιτυχία της δουλειάς μας, όπως και το να ακούμε το ένστικτό μας. Δεν είναι όμως πάντα αρκετό. Οι πραγματικά και διαχρονικά επιτυχημένες επιχειρήσεις, βασίστηκαν όχι μόνο στο ταλέντο και στο ένστικτο των δημιουργών τους, αλλά και στον προγραμματισμό, στις διαδικασίες και στην οργάνωση. Ας τους μιμηθούμε. Αυτοί ξέρουν!