Πώς φορολογούνται οι influencers – Ο Αλέξανδρος Γκούμας αναλύει τα ποσά στο Reader

Πώς φορολογούνται οι influencers και τι ισχύει για τη διαφήμιση και τις κλίμακες φορολόγησης; Ο φοροτεχνικός Αλέξανδρος Γκούμας αναλύει στο Reader το πλαίσιο που διέπει τη συγκεκριμένη κατηγορία επαγγελματιών.

Πρόστιμο 270.000 ευρώ για φοροδιαφυγή επέβαλε η ΑΑΔΕ σε γνωστή influencer, καθώς κατέχει σημαντικό ποσοστό σε επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου, μέσω της οποίας διαφημίζει ρούχα και αξεσουάρ στα social media και τα πουλάει διαδικτυακά. Όπως έγινε γνωστό, για δύο ελεγχόμενα φορολογικά έτη απέκρυψε 350.000 ευρώ από τις ελεγκτικές Αρχές.

Τι ισχύει όμως για την φορολόγηση των εσόδων των influencers; Μπορεί να φορολογούνται για τις υπηρεσίες τους και αν ναι, με βάση ποιο πλαίσιο και ποια κριτήρια. Ο φοροτεχνικός Αλέξανδρος Γκούμας αναλύει στο Reader όλα όσα ισχύουν για τη συγκεκριμένη κατηγορία επαγγελματιών.

Influencers όπως φωτομοντέλα

«Επαγγελματικά οι influencers δεν διαφέρουν από τα φωτομοντέλα. Διαφημίζουν προϊόντα και για μια τέτοια δραστηριότητα θα πρέπει να ανοίξουν μπλοκάκι για να κόβουν τιμολόγιο», αναφέρει ο κ. Γκούμας.

«Η φορολογία πηγαίνει κλιμακωτά», αναφέρει και παραθέτει τις σχετικές κλίμακες. Πιο αναλυτικά:

Έως 10.000 ευρώ – 9%

Από 10.000 έως 20.000 ευρώ – 22%

Από 20.000 έως 30.000 ευρώ – 28%

Από 30.000 έως 40.000 ευρώ – 36%

Άνω των 40.000 ευρώ – 44%

«Αν κοπεί πρόστιμο, το ποσό που πληρώνεις είναι προσαυξημένο με βάση την περίοδο που υπήρχε φοροδιαφυγή», αναφέρει ο φοροτεχνικός. «Οι influencers μπορούν να κάνουν μονοπρόσωπη εταρεία ή ατομική επιχείρηση, να ανοίξουν μπλοκάκι», εξηγεί ακόμα και συμπληρώνει:

«Το μόνο σίγουρο είναι δεν μπορείς εισπράττεις διαφημίζοντας κάτι χωρίς να δηλώνεις τα εισοδήματα και να αποδίδεις τον ανάλογο φόρο. Θα έπρεπε να είναι δραστηριότητα που σχετίζεται με τη διαφήμιση».

Ο κ. Γκούμας αναφέρει επιπλέον στο Reader: «Οι υπηρεσίες που παρέχουν οι influencers είναι τύπου φωτομοντέλου. Ταυτόχρονα όμως υπάρχει ΚΑΔ για “διάθεση χώρου και χρόνου στο Διαδίκτυο”».

«Όταν εισπράττεις χρήματα για διαφήμιση, δεν γίνεται να μην τα δηλώσεις»

«Πρόκειται για ένα ζήτημα το οποίο απ’ ότι αποδεικνύεται είναι πάρα πολύ σοβαρό και θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με την αντίστοιχη σοβαρότητα», σημειώνει χαρακτηριστικά ο Αλέξανδρος Γκούμας.

«Η φοροδιαφυγή και η απόκρυψη εισοδήματος έχουν και ποινικές προεκτάσεις, είναι σαν να διακινούσες “μαύρο χρήμα”. Μεταχειρίζεσαι λεφτά εις βάρος του κράτους», επισημαίνει παράλληλα.

«Όταν εισπράττεις χρήματα για μια διαφήμιση, δεν γίνεται τα χρήματα αυτά να μην τα δηλώσεις. Από την στιγμή που υπάρχει αμοιβή πρέπει να υπάρχει η αντίστοιχη δήλωση εισοδήματος», υπογραμμίζει καταληκτικά ο κ. Γκούμας.

ΠΗΓΗ: https://www.reader.gr/ellada/522354_pos-forologoyntai-oi-influencers-forotehnikos-analyei-ta-posa-sto-reader